×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ره صد ساله به یک شب پیمود!
عمر راوی تاجیک

ره صد ساله به یک شب پیمود!
علی میثم نظری، مسوول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی، یک جوان بسیار آگاه، با تحصیلات بلند، صاحب چند مدرک عالی دانشگاهی است؛ یک انسان نجیب، با احساس، میهن دوست، مسلمان، نماینده خوب فرهنگ والای خراسان. سالهاست که از همه امتیازات زندگی غربی دست شسته است و در داخل کشور، در میان مردم، با بهترین انسان های آن جامعه زیسته و برای آزادی و عدالت اجتماعی و بهروزی همگانی کار و پیکار کرده است.
یکی از فراز های بلند زندگی مبارزاتی آقای علی میثم نظری، آشنایی و دوستی و همرزمی اش با جناب احمد مسعود فرزند برومند قهرمان ملی شهید احمد شاه مسعود(رح) بوده است. در مدت چندین سال همراهی و همرزمی با احمد مسعود عزیز، آقای نظری، دانش، صلاحیت های مدیریتی، توانایی های فکری، صداقت، پشتکار، از خودگذری و دانش بلند و استثنایی خویش را بار بار و به تکرار به نمایش گذاشته و کار ها و کارستان های ماندگاری در جهت خدمت به مردم شریف میهن ما انجام داده است.
در این مرحله تاریخی حساس و سرنوشت ساز کنونی نیز، جایگاه علی میثم نظری گرامی بسیار برازنده و کم همتاست. آقای نظری، راه صد ساله را به یک شب پیموده است. در تاریخ سیاسی حوزه فرهنگی و سیاسی مقاومت های ما، هرگز و هیچگاه یک شخصیت با چنین ظرفیت ها و مهارت ها و شایستگی های علی میثم نظری نداشتیم. از همین ناحیه نداشتن یک لابیگر توانا و یک سیاستگر آگاه بر راز و رموز امور جهانی و کشور های غربی، ضربه های مهلکی خورده ایم. آقای نظری در مدت پنجاه روز پسین، کار و کارستانی کرده است که در پنجاه سال اخیر از حوزه مقاومت مردمی ما کسی قادر به آن نبود. علی نظری ، به تنهایی خودش، در همین مدت بسیار کوتاه دولت پاکستان را دچار سراسیمگی عجیب ساخته است. تالبان را در سیاست خارجی و جلب حمایت بیرونی به بن بست رسانده است. ما باید اعتراف کنیم، باید به آقای نظری آفرین و شاد باش بگوییم و او را بستایم که به راستی و بی هیچ مبالغه راه صد ساله را به یک شب پیموده است و کارش در تاریخ ملت ما برای همیشه ماندگار خواهد ماند.
بدون شک امروز جبهه مقاومت ملی در کنار هزاران هزار نفر هم وطنان ما، در کنار شخصیت های بسیار مبارز و مطرح ، در کنار میلیونها هوادار و طرفداران بیشمار، با سه چهره اصلی و محوری مشخص میگردد. چهره زیبای احمد مسعود گرامی ما، چهره غروربخش جنرال صالح محمد ریگستانی و چهره متین آقای علی میثم نظری.
من به این سه شخصیت عالی و به این سه چهره نورانی، باور کامل دارم و به همین خاطر میخواهم در پشتیبانی از جبهه مقاومت از هیچ کار و کوششی دریغ ننمایم. پس از بیست سال سیاه، این نخستین بار است که مردم ما یک منبع و محور پاک و راستین و اطمینانی را یافته اند که در محور آن برای آزادی و رستگاری خویش مبارزه کنند. من برای ماندگاری همه مبارزان راه آزادی، همه کسانی که همین اکنون در سنگرهای گرم جنگ آزادیخواهی ایستاده اند، دعای خیر می کنم. به ویژه دعای شبا روزی ام این است که خدا سه شخصیت اصلی، سه چهره شاخص جبهه مقاومت ملی را از ما نگیرد. زنده باشند و به پیروزی برسند.
آقای نظری عزیز و گرامی!
ما از دل و جان دوستت میداریم. در کنارت می ایستم. میخواهم همگان بدانند که خودت یک تنه ، چنان کار ستانی کرده ای که پیش از این با صد هزار نتوانسته بودیم. از تو سپاسگزاریم. دستت درد نکند. پیروز و سر بلند بمانی.
( عکس از آقای علی میثم نظری در نشست مهمی که با سیاستگران فرانسه داشتند.)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.