×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

طالبان تروریست ۶۰۰ خانواده تاجیک غوری را کوچ اجباری می دهند!

منابع روز شنبه، ۱۰ سنبله، به خبرگزرای پایگاه گفته‌اند که والی گروه طالبان در غور در تبانی با وزارت اقوام و قبایل این گروه، دستور تخلیه حدود ۶۰۰ خانواده را در شهرستان دولت‌یار صادر کرده‌است. براساس این دستور طالبان، باشنده‌گان بومی منطقه باید به‌شکل فوری منطقه را ترک کنند.

بر اساس دستور طالبان، هیچ باشنده محل حق انتقال دارایی‌ها، محصولات زراعتی و حتی دروازه و کلکین‌های خانه‌های‌شان را ندارند و باید با دستان خالی منطقه را ترک نمایند.

منابع افزودند که احمد‌شاه دین‌دوست، والی طالبان در غور، نورالله نوری، وزیر اقوام و قبایل این گروه را به این استان دعوت کرده و فیصله کرده است که این مردم را به‌گونه اجباری کوچ دهند و زمین‌های آنان را به افراد وابسته به خود توزیع نمایند.

بر اساس اطلاعات منایع، باشنده‌گان محل مدارک و اسناد معتبر که نشان می‌دهد به زمین‌های که خانه ساخته‌اند ملکیت دارند و آن را در بدل پرداخت پول خریده‌اند. اما گروه طالبان مدارک آنان را باطل اعلام کرده و گفته است که اموال و خانه‌های شان را رها کنند و منطقه را ترک بگویند.

گفتنی است که گروه طالبان در جریان سه سال حکومت شان به‌صورت مکرر هزاران شهروند تاجیک، ازبک و هزاره را از خانه‌های شان کوچ اجباری داده و خانه‌های آن‌ها به پشتون‌ها تحویل داده اند.

شورای جهانی پنجشیریان نیز حدود یک ماه قبل گزارش داد که طالبان در سه سال گذشته دو هزار و ۴۷۷ تن به ‌شمول زنان و کودکان را از استان پنجشیر کوچ اجباری داده و خانواده‌های خود را در خانه‌های آن‌ها جابه‌جا کرده‌اند.

براساس این گزارش، طالبان افزون بر کوچ اجباری، غصب زمین و کشتار گروهی، با حضور ۲۱ هزار جنگ‌جو بالای دهکده‌ها و روستاهای مردم پنجشیر قرارگاه نظامی تاسیس کرده و سبب آزارواذیت مردم شده‌اند.
منبع: پایگاه نیوز.