×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

آقای علی میثم نظری مسوول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی

پیام یلدایی آقای علی میثم نظری مسوول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی

هم‌میهنان گرامی!
هر ملتی با هوّیت تمدنی و فرهنگی‌اش زنده‌است و به حیات اجتماعی‌اش ادامه می‌دهد. جغرافیای تمدنی ما، میراث‌دار شایسته‌ترین نمادهای فرهنگ بشری همچون شب یلدا، نوروز، سده و سایر جشن‌های باستانی‌است. ایران باستان؛ خراسان کهن و افغانستان امروز، خاستگاه و پرورشگاه ستوده‌ترین آیین‌های انسانی بوده‌است. در بستر چنین فرهنگ والایی، مولانای بلخی، پور سینا، رابعۀ بلخی و صدها دانشمند، شاعر و متفکر به بالندگی رسیده‌اند و آثار ارزشمندی را به جامعۀ بشری پیشکش کرده‌اند.
شب یلدا یا چلۀ باستانی، یکی از کهن آیین‌های نیاکانی، به مردمان آزادۀ ما، نمادی از مبارزه در برابر تاریکی و امید به خورشید فرداست. از گذشته‌های دور تا به امروز، به پذیرۀ یلدا، پایان درازترین شب سال خورشیدی، با گردهم‌آیی‌های خانوادگی و هم‌آیش‌های بزرگ می‌نشینند و با مثنوی‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و سایر جلوه‌های هنر، فرهنگ و ادبیات از آن گرامی‌داشت می‌شود.
امسال، بار دیگر در زمانی از این مناسبت شکوهمند تاریخی تجلیل می‌کنیم که گروه تروریستی طالبان، این لشکر جهل، تاریکی و تباهی، سایۀ شوم و سیاهش را بر بخش‌هایی از سرزمین آبایی‌مان گسترانیده‌است. نصاب تعلیمی را تروریست‌پروَر ساخته‌اند و حضور زنان را از تمامی عرصه‌های اجتماعی حذف و دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران بسته‌اند. گروه سیاه‌اندیشی که مادام‌العمر سرستیزه با مردم، خرد و آگاهی و ارزش‌های تمدنی-فرهنگی‌مان داشته و جز تباهی، فقر، فلاکت، آواره‌گی و بدبختی چیزی به ارمغان نیاورده‌اند.
اما‌، به قول شاعر بزرگ خاقانی، «آری که آفتاب مجرد به یک شعاع/ بیخ کواکب شب یلدا برافکند.» بی‌هیچ تردیدی، آفتاب حقیقت در برابر بطالت محض و ظلمت پیروز می‌شود زیرا، فرزندان راستین میهن در جبهۀ مقاومت ملی افغانستان؛ در سنگرهای داغ دفاع از عزت، آزادی و شَرَف، مشعل درخشان مقاومت را روشن نگه‌داشته اند و با قوت و قدرت تام و تمام در برابر این گروه اشغال‌گر می‌رزمند. ما باورمندیم که با ارادۀ محکم و استوار مردمان ما به آزادی، عمر این دورۀ تاریک به‌زودی به سر رسیدنی‌ست و میهن ما از چنگال گروه سیاه‌اندیش، مدنیت‌ستیز، متحجر و ستم‌گر طالبان، آزاد خواهد شد. به سخن شاعر بزرگ حضرت حافظ، «هنوز با همه دردم امید درمانست/ که آخری بود آخر شبان یلدا را»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.