×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

احمد مسعود،خورشید خراسان، همیشه تابنده، همیشه درخشان
تاجیک میدیا

احمد مسعود، خورشید خراسان، همیشه تابنده، همیشه درخشان

نبشته از : دبیران پایگاه تاجیک میدیا.

مبالغه نیست. احمد مسعود، رهبر جنبش آزادی بخش ملی (جبهه مقاومت) ، به راستی مانند خورشیدی در آسمان خراسان طلوع کرده است و درخشش دارد. هرجا که می رود ، روشنایی با خود می برد. هرجا اوست، چنان نور درخشان دارد که دیگر کسی دیده نمی شود. همه چیز و همه کس تحت شعاع حضور پرنور  او قرار می گیرد. خداوند برایش یک فر و  شوکت داده است، یک عزت داده است که در هر  مجلس و انجمن و همایش همگان را تحت تاثیر قرار می دهد. وقتی به یک محفل گام می گذارد، یک کیفیت ، یک شوکت، یک عظمت غیر قابل بیان در آن جا مستولی می گردد. این جوان که خدایش نگهدارد، یک کرزما و جاذبه استثنایی و کم نظیر دارد. سحرکننده و افسونگر است تاثیر حضورش.

ما که تصویرها، نوارهایش را می بینیم، ما که گزارش های حضورش را می بینیم، لبریز از افتخار و غرور و سر افرازی می شویم. این جوان، این قهرمان، این خورشید خراسان چه دارد که چنین دل رباست؟!

نخست اینکه احمد مسعود قهرمان یک جوان پاک سرشت، آلوده ناشده، معصوم، بی ریا، صاف و صفاست. در سی و چهار سال عمر پربارش یک لکه و داغ در شخصیت و نام و نشانش نیست. مثل آیینه پاک و بی غبار است. پاک زیسته است. به پاکی شهره جهان است. به نامش می شود سوگند خورد و به دامنش می شود نماز گزارد. در کل افغانستان جعلی از شخصیت های مطرح سیاسی کسی به پاکی احمد مسعود عزیز نمی توان پیدا کرد.  این خاصیت، این صفت، این حقیقت به احمد مسعود یک جایگاه خاص و منحصر به فرد داده و به محبوبیتش افزوده است.

دوم اینکه احمد مسعود یگانه پسر قهرمان ترین قهرمانان خراسان، شهکار تاریخ تاجیکان، پیشوای آزادگان، سالار شهیدان راه آزادی میهن، شهید احمد شاه مسعود (رح) می باشد که در راه سبز پدر گرامی اش صادقانه و با تعهد و استواری گام نهاده است و به راستی از مکتب مسعود بزرگ(رح) نمایندگی می کند. به همین جوان قهرمان واقعا می زیبد که نام مسعود بزرگ (رح) را بر زبان آورد و بگوید که به راهش می روم. احمد مسعود یک خلای بزرگ و دلهره آفرین را پر کرد. پس از شهادت احمد شاه مسعود بزرگ(رح) نخستین کسی است که مردم در او نشانه های روشن شخصیت قهرمان ملی (رح) را می بینند و در چهره اش آن مرد بزرگ تاریخ را می توانند مشاهده کنند. این یک مساله بسیار مهم است و جذابیت و کشش احمد مسعود عزیز را هزار برابر ساخته است. در این موقعیت دیگر هیچ کسی قرار نداشت و ندارد.

سوم اینکه احمد مسعود قهرمان خودش به جای خود کاری کرد که در تاریخ کمتر کسانی توان کردنش را دارند. در حساس ترین، هولناک ترین ، سرنوشت ساز ترین لحظه تاریخ خراسان (افغانستان جعلی) که هرکس و همه کس از رهبران سیاسی کهنه کار و هم نسلان جوان، همه و همه فرار را بر قرار ترجیع دادند و به هر طرف گریختند، احمد مسعود یگانه کسی بود که به جای فرار از کشور، از فرودگاه کابل که می باید به خارج می رفت، تصمیم گرفت که به پنجشیر برود و درفش آزادیخواهی و مقاومت ملی را بلند نماید. احمد مسعود مردم را به رستاخیز ملی و تاریخی فراخواند و کوه پایه های هندوکش را به پایگاه نبرد سرنوشت ساز یک تاریخ نوین تبدیل نمود. به محض همین تصمیم تاریخی و همین فراخوان فراموش ناشدنی، احمد مسعود به یک قهرمان، به یک حماسه، به یک اسطوره تبدیل شد و در دل میلیون ها انسان در داخل و خارج کشور جای گرفت. امروز احمد مسعود یگانه رهبر، یگانه شخصیت مطرح خراسان (افغانستان جعلی) است که در میان مردم مشروعیت طبیعی و مشروعیت واقعی و محبویت استثنایی و بی مانند دارد که هبچ شخص دیگری از مدعیان رهبری با او مقایسه نمی شود و همسری و برابری کرده نمی تواند.

چهارم اینکه در مدت یک و نیم سال، از پانزده اگوست سال ۲۰۲۱ تا همین امروز که اول دسامبر سال ۲۰۲۲ است، احمد مسعود به اثبات رساند که یک رهبر توانا، دانا، با درایت و کفایت، آگاه از رمز و رموز حساسیت ها و باریکی های موجود در کشور، در منطقه و درجهان می باشد. به اثبات رساند که بهترین رهبر، بهترین پاسخ به نیاز تاریخی کشور است. خراسان یا کشوری که به نام جعلی افغانستان یاد می شود به کسی چون احمد مسعود نیاز داشت. با طلوع این خورشید، راه روشن شد، مسیر مشخص شد، چتر بزرگ مبارزاتی به وجود آمد، روزنه ای امید به سوی آزادی و فردای روشن گشایش یافت. احمد مسعود نور امید را در دلها روشن کرد. احمد مسعود به مردمی که کاملن ناامید شده بودند اطمینان بخشید که دشمن پیروز نیست و ما می توانیم کاخ لرزان ستم و جهالت طالبانی و فاشیزم وحشی افغانی را شکست بدهیم و یک جامعه آزاد و عدالت محور را به وجود آوریم. طرح ایجاد دولت غیر متمرکز ، تقسیم قدرت و ثروت برای همه اقوام و باشندگان کشور، رفع نابرابری ها و ستمگری ها، حقوق زنان، حقوق اقلیت های قومی و مذهبی، برابری تمام شهروندان در برابر قانون، مردم سالاری و حقوق بشر و دهها طرح و خواست ارزشمند انسانی، یک روایت روشن و مسیر اطمینان بخش را به تصویر کشیده است.

این ها و دهها مساله و موضوع دیگر است که دل ربایی و محبوبیت و جاذبه و کشش احمد مسعود قهرمان را به بی نهایت رسانده است. امروز احمد مسعود تنها و یگانه رهبر مشروع و بی بدیل حوزه مقاومت ضد طالبانی مردم ماست. همه چشم ها به سوی اوست. همه امید ها به او بسته شده اند. بدون مبالغه امروز میلیونها انسان آرزومند خراسان (افغانستان جعلی) به احمد مسعود دل بسته اند و برای سلامتی و پیروزی اش دعا می کنند. میتوان گفت که خراسان (افغانستان جعلی) رهبرش را یافته است. به ویژه نسل جوان مسیر روشن خویش را یافته است. زیر رهبری احمد مسعود یک جنبش رهایبخش ملی شکل گرفته است که مردم را میتواند به آزادی و بهروزی برساند. این بهترین نعمتی است که مردم ما در این شبستان سیاه به آن رسیده اند. برای مردم ما اگر آینده ای باشد، از طریق همین نهضت و جنبش و جبهه تحت رهبری احمد مسعود خواهد بود.

زنده باد احمد مسعود عزیز .

زنده باد آزادی .

رهبر ما احمد است. پیروزی صد در صد است .

پایگاه تاجیک میدیا

یکم ماه دسامبر سال ۲۰۲۲

دهم ماه آذر (قوس) سال ۱۴۰۱ شمسی