×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بار بار فریب عبدالله را خوردیم!
پایگاه تاجیک میدیا

بار بار فریب عبدالله را خوردیم!‌
یادداشت از : پایگاه تاجیک میدیا .
یک دوست گرامی ، که نامش را بخاطر بعضی دلایل نمی گیریم، پیش از ما و پیش از هر کس دیگر، میگفت که این آقای عبدالله عبدالله در اصل ماموریت دارد که یک نقش شیطانی را در سناریوی احیای حاکمیت پشتونی بازی کند.

میگفت که عبدالله از جغرافیای جهاد و مقاومت کاندید میشود، حمایت همه مردمانی که به کسی خارج از حوزه مقاومت رای نمی دهند را به بدست می آورد، طوری نشان میدهد که در اپوزیسیون هست، طوری نشان میدهد که ضد انحصارگری و بی عدالتی است، مردم را به پشت خود میکشاند، مطابق نقشه و برنامه تعیین شده به هر سو میداوند، می چرخاند، لب دریا میبرد ، نوید آب میدهد ، نوید پیروزی میدهد، بعد در دقیقه نود کاری که باید کند میکند. مردمی را که خیلی تا و بالا دوانده است و خسته ساخته است، همین مردم را، تشنه برمیگرداند و چنان میکند که مردم حتا در تسلیم شدن، در سازش و مصلحت خوش باشند و گمان کنند که خواست شان برآورده شده است درحالیکه همه چیز در خدمت قبیله و در پای تقلب ریخته میشده باشد.

آن دوست فرهیخته ما میگفت که عبدالله بهترین خدمتگار قبیله است و یکی از مهره های اصلی احیای حاکمیت پشتونی میباشد. به او اعتماد نکنید. دست اش با کرزی و غنی و خلیلزاد و غیره یکی است. عبدالله به خصوص به تاجیکان بزرگترین خیانت تاریخی را کرده است و خیلی مسایل دیگر.

باید اعتراف کنیم از این گپهای آن دوست چندان خوش ما نمی آمد. ما قبل از ۲۰۱۴ به عبدالله اعتماد داشتیم که همسنگر سالار آزادگان مسعود بزرگ (رح) بود و امکان نداشت که آنقدر آدم پست و زبون و بی وجدان و فریبکار باشد. اما بعد از ۲۰۱۴ برای ما ثابت شد که آن دوست عزیز واقعا عبدالله را شناخته بود و ما اشتباه میکردیم.

پس از فاجعه تسلیمی ۲۰۱۴ و پس از آن که رییس اجراییه شد، دیدیم که با جوانان خراسانی ( به ویژه اعضای انجمن خراسانیان) چه دشمنی ها و خیانت ها کرد. آنگاه برای ما کاملن ثابت شد که عبدالله به هیچ یک از ارزش های که ما می پنداشتیم باورمند است، باورمند نمی باشد. برای ما ثابت شد که این انسان خنثاء جز اینکه به آرامش شخصی خود و انجام ماموریتی که برایش داده اند به دیگر هیچ چیزی نمی اندیشد. یک آدمی که نه اندیشه دارد، نه کدام دانش سیاسی قابل اعتنا دارد، نه اهل مطالعه است، نه اهل تفکر. در عمل نیز صفر در صفر می باشد. اما طالع مند است و به خاطر همکاری که با سالار آزادگان احمد شاه مسعود (رح ) داشت مردم به وی اعتماد می کنند و دلبسته اش میباشند.

حقیقت این است که داکتر عبدالله بار بار ما را فریب داده است. حتا همین حالا نیز فریبش را تا حدی خوردیم. گمان کردیم که اینبار با دفعه های قبلی تفاوت دارد. گمان کردیم که اینبار مصلحت کرده است که مصلحت نکند و مراسم تحلیف برگزار کرد و بالای قرآن عظیم الشان دست نهاد و سوگند خورد که رییس جمهور است. دل ما خوش شد، جشن گرفتیم، به همدیگر تبریک و به عبدالله شادباش و آفرین گفتیم. فکر کردیم مقاومت واقعی در برابر تقلب و انحصار اشرف غنی آغاز شده است. فکر کردیم که دیگر از راه تسلیم شدن و سازش و معامله گری پیش نمی روند. فکر کردیم که کار اشرف غنی تمام است. احساس کردیم پیروزی نزدیک است. فضای اعتماد، فضای همدلی، فضای امید خلق شد.

اما متاسفانه، دردمندانه، دریغا که بازهم داکتر عبدالله و همراهانش با پتک گران خیانت و تسلیم و سازش و رای فروشی به فرق ما کوبیدند و از اوج خیال پیروزی به قعر واقعیت تلخ شکست پرتاب مان کردند.

گمان می کنیم که تاریخ خراسان / افغانستان، این طوری یک انسان ماهر در تظاهر، ماهر در فریبکاری، ماهر در احمق ساختن دیگران را بسیار کم شاید دیده باشد. عبدالله عبدالله واقعا یک انسان مرموز، یک انسان چند پشته و چند رویه، یک انسان پُر روی، یک انسان میان خالی و فاقد ارزشهای والای انسانی است.

اینکه آمر صاحب بزرگ ( رح ) چه دیده بود در این آدم که بالایش اعتماد میکرد؟ ما نمی دانیم. اما آنچه را که ما با داکتر عبدالله تجربه کردیم، تجربه خیلی خیلی تلخ و لبریز از نامردی های عبدالله بود.

تجربه به ما ثابت کرد که عبدالله عبدالله برای مردم تاجیک حیثیت زهر هلاهل را داشته است. سوگمندانه طوری که دیده می شود این مار آستین هنوز هم در میان تاجیکان طرفدار و دنباله رو و خوشبین دارد. هیچ شک نداریم که اگر این آدم محیل زنده باشد و بدیل و الترناتیف مناسب دیگر ظهور نکند، مردم تاجیک باز هم فریب این مار خوش خط و خال را خواهند خورد.
در صورت تسلیم شدن تیم ثبات و همگرایی به اشرف غنی ما ایشان را در ردیف غنی قرار می دهیم و هرگونه حمایتی را که پیش از این برای این گروه اعلام کرده بودیم متوقف می سازیم. برای انسان های خوب و مبارزی که در هوای نفسگیر معامله و خیانت عبدالله و یاران مردمفریب او گیر مانده اند خیلی متاسفیم.
( پایگاه تاجیک میدیا )

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.