×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ولایت های تاجیک نشین باید توسط خود تاجیکان اداره شود!
پایگاه تاجیک میدیا

ولایت های تاجیک نشین باید توسط خود تاجیکان اداره شود!
یادداشت از : پایگاه تاجیک میدیا.
ما با اشرف غنی به خاطری مخالف هستیم که یک فاشیست است، ضد ملت تاجیک است، میخواهد تاجیکان را خلع قدرت کند و به حاشیه ها براند و یک حاکمیت تکقومی مطلقه پشتونی را قایم و دایم سازد. اشرف غنی، دشمن هویت ماست، دشمن ملت ماست، دشمن زبان و فرهنگ ماست. از این سبب ما در مقابلش مبارزه می کنیم.

همین طور هرکس دیگری که با تاجیکان دشمنی داشته باشد، مانع اقتدار تاجیکان شود، نسبت به تاجیکان حسادت و کینه و نفرت در دل بپروراند، در جهت منزوی ساختن، ضعیف ساختن و سرکوب تاجیکان تلاش کند، هرکسی که باشد، به هر قوم و طایفه ایکه تعلق داشته باشد، برای ما دشمن است و در برابرش می ایستیم و مبارزه می کنیم.

حقیقت مسلم این است که تاجیکان دشمنان و بدخواهان گوناگون دارند که در کمین نشسته اند و مترصد اوضاع هستند و چه بسا که برای ضربه زدن به تاجیکان از ترفند ها و حیله ها و نیرنگ های مختلف کار می گیرند و از هزشرایط به نفع خود حد اکثر استفاده را می کنند.

ما میدانیم که حلقه های معینی چشم به آن دارند که حاکمیت مناطق تاجیک نشین در شمال را بدست بیاورند و تاجیکان را تحت سیطره محلی خود داشته باشند. به گونه نمونه، اگاهی داریم که کسانی میخواهند ولایت بلخ ساحه نفوذ و سلطه آنان باشد.

باید نوشت که بلخ بامی مرکز سیاسی و باستانی تاجیکان در شمال خراسان است. هرکسی که بخواهد تاجیکان را در بلخ خلع قدرت کند و منافع شان را ضربه زند و حاکمیت سیاسی بلخ را غضب کند، دشمن تاجیکان حساب می شود. هرکسی که چشم را بالای ولایات تاجیک نشین سرخ کرده باشد، چشمانش کور خواهند شد.

برای ما، این بسیار مهم است که در تمام خراسان و به ویژه در سمت شمال تاجیکان بر سرنوشت خویش حاکم باشند. اداره و مدیریت ولایت های تاجیک نشین باید در دست تاجیکان باشد. اگر خلاف این معادله عمل کنند، بزرگترین دشمنی و خیانت را به تاجیکان مرتکب می شوند.

تاجیکان خراسان باید مواظب این مساله باشند. جغرافیای زیست تاجیکان باید توسط خود تاجیکان اداره و کنترول و مدیریت شود. تسلط هیچ قوم دیگر بر مناطق تاجیکان قابل پذیرش نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.