×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

شورای همبستگی تاجیکان قندهار  آغاز به فعالیت کرد
پایگاه تاجیک میدیا

شورای عالی همبستگی تاجیکان قندهار و حوزه جنوبغرب شامل قندهار، هلمند، زابل و نیمروز به صورت رسمی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی خویش را آغاز کرد.

داکتر عتیق الله امین رییس این شورا طی بخشنامه ای این خبر را همگانی ساخت . رییس شورای عالی تاجیکان قندهار و حوزه جنوبغرب می گوید که بزرگترین مساله ایکه همین لحظه روی آن تمرکز دارند ، ایجاد مکتب ( مدرسه) است برای در مناطق تاجیک نشین حوزه یاد شده که اطفال و دانش آموزان تاجیک بتوانند به زبان مادری خود یعنی به زبان پارسی دری درس بخوانند.

داکتر عتیق الله امین میگوید که در برخی از نواحی قندهار و هلمند و چند ولایت دیگر، جا هاییکه چندین هزار خانواده تاجیک زیست دارند، حتا یک مکتب ابتدایی نیست که کودکان شان به زبان فارسی آموزش ببینند. رفع این کمبود بزرگ یکی از اساسی ترین و عاجل ترین خواست های شورای عالی همبستگی تاجیکان قندهار و  هلمند و زابل و نیمروز است.

تاجیکان قندهار و ولایت های پیرامون میخواهند که وزارت معارف باید به خواست شان توجه کند و در قسمت ایجاد مکتب برای تاجیکان و فارسی زبابان آن حوزه اقدام نمایند. آنان به مکتب ابتدایی، مکتب عالی و دانشگاه نیاز دارند.

خواست های دیگر تاجیکان قندهار  و حوزه هلمند ، زابل و نیمروز را در فرصت های بعدی به آگاهی همتباران و همدیاران گرامی خواهند رساند.

شورای تاجیکان قندهار و حوزه جنوبغرب از همه تاجیکان و پارسی زبانان و باقی هموطنان شریف توقع دارند که در راه رسیدن به این حقوق انسانی آنان را پشتیبانی کنند.

خبر از  : پایگاه تاجیک میدیا.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.