×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

«سرگذشت زبان فارسی در صد سال پسین درافغانستان و تاجیکستان» در کابل رونمایی شد
کریم سید کریم

کتاب ارزشمند “سرگذشت زبان فارسی در صد سال پسین در افغانستان و تاجیکستان …” در کابل باستان رونمایی گردید.
گزارش از : کریم سید کریم .

نشست رونمایی این کتاب که به همت و تلاش کانون فرامرزی پارسی زبانان این بار در کابل به چاپ رسیده در نمایشگاه دایمی کتاب آریانا به تاریخ ۹ جدی ۱۳۹۸ برگزار شد. در این نشست شماری از پاسداران زبان فارسی اشتراک کرده بودند.
قلم بدستان شناخته شده و با رسالت کشور هر یک استاد غلام محمد محمدی، دکتور صاحب نظر مرادی، عبدالخبیر هدفمند و استاد عبدالحی مرام کتاب را نقد و بررسی کردند.

آنها تاکید داشتند که زبان پارسی را همچون مردمک چشم خود پاس بداریم و در کاربرد تک تک واژه ها و ترکیب های آن در چهارچوپ دستور زبان عمل کنیم و این زبان را شگوفاتر، توانمندتر و رساتر از آنچه که دریافت کردیم به آینده گان بسپاریم.

کتاب “سرگذشت زبان فارسی در صد سال پسین در افغانستان و تاجیکستان…” را می‌توان از کتابفروشی آریانا، کابل شهر نو، چهارراهی حاجی یعقوب مقابل اتصالات بدست آورد. شماره تماس:۰۷۳۱۵۵۵۷۳۱

پینوشت: هیات رهبری کانون فارسی زبانان از محترم فریدون منصوری که نصف مصارف چاپ( ۳۵هزار روپیه کابلی) این کتاب را کمک کردند، عمیقا ابراز امتنان می نماید و همچنان از تلاش جدی و سهم مالی آقایان عبدالرحمن دقیق، استاد هوشنگ عثمانی مسوول نمایشگاه کتاب آریانا و همکاری جدی استاد محمدی و گرانقدر اصولی.

کانون توانسته است تا فعالیت هایش را در چهار سال اخیر تنها به کمک مالی اعضای این کانون به پیش ببرد. فهرست این دوستان در تارنامه ی کانون قابل دسترسی است.
www.farsiactionfoundation.com

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.